Er een Europese markt ontstaat waar partijen zorgeloos en rechtsgeldig berichten, documenten en transacties kunnen uitwisselen, verzegelen en ondertekenen.
Om de veiligheid, betrouwbaarheid en legaliteit van bovenstaande diensten te borgen, heeft de EU strikte kaders en richtlijnen opgesteld. Alleen partijen die zich tot op het hoogste niveau certificeren, kunnen rechtsgeldig oplossingen voor digitale handtekeningen en online identificatie aanbieden. In dit artikel gaan we dieper in op het veilig verzenden van al uw belangrijke documenten, berichten en transacties, zonder risico op diefstal, verlies en schade: de eDelivery.
Wat is eDelivery (electronic delivery)?
U gebruikt een eDelivery oplossing om al uw belangrijke documenten, berichten & transacties geheel veilig en rechtsgeldig te verzenden via het internet. Zo beschermt u uzelf en uw organisatie tegen verlies, diefstal of schade van uw belangrijke digitale data. Om het wat meer technisch te verwoorden: u gebruikt een eDelivery oplossing om, in lijn met de allerhoogste technische standaarden van de EU, een netwerk op te bouwen met al uw belangrijke partners en stakeholders. Op die manier kunnen bedrijven en organisaties makkelijk en veilig belangrijke documenten en data naar elkaar versturen, zowel via publieke als private kanalen binnen het netwerk.
Let op: u gebruikt een eDelivery oplossing altijd in combinatie met de overige digitale vertrouwensdiensten die vallen onder de eIDAS verordening. U wilt er namelijk zeker van zijn dat u uw belangrijke digitale data verzend naar de juiste personen en partijen (eID), dat de integriteit van uw verzonden documenten en berichten wordt geborgd d.m.v. een veilige zegel (eSeal), dat er wordt getekend voor de ontvangst van uw digitale data (eSignature) en dat u de verzending en ontvangst van uw belangrijke documenten e.d. kunt monitoren en volgen in de tijd (eTimestamp). Kies daarom altijd voor een aanbieder van eDelivery oplossingen die de vertrouwelijkheid, integriteit en authenticiteit van uw belangrijke digitale data kan garanderen.
Overweegt u AbSign als uw partner voor digitale handtekeningen & online identiteitsverificatie?
Als bedrijf of organisatie is het van groot belang dat u uw belangrijke digitale data veilig kan delen met uw klanten, partners en stakeholders. Of het nu om het delen van documenten, berichten of transacties gaat, onze oplossing voor eDelivery geeft u de volgende voordelen:
Veiligheid: een oplossing voor eDelivery beschermt u tegen diefstal, verlies of schade tijdens het verzenden van uw belangrijke documenten, berichten en transacties;
Vertrouwen: identificeer veilig en rechtsgeldig de ontvangende personen en/of partijen die uw data ontvangen. Daarmee is er geen juridische noodzaak meer om uw partners, klanten en stakeholders fysiek te ontmoeten voor het uitwisselen van belangrijke documenten;
Efficientie: bespaar tijd en kosten door documenten razendsnel uit te wisselen met al uw belangrijke klanten, partners en stakeholders;
Rechtsgeldigheid: eDelivery is ontwikkelt volgens de kaders en richtlijnen van de EU en wordt gebruikt met alle andere vertrouwensdiensten die onder de eIDAS verordening vallen. Op die manier geniet u van volledige rechtsgeldigheid in elke lidstaat van de Europese Unie;
Schaalbaarheid: Onze oplossing voor eDelivery blijft altijd snel en betrouwbaar presteren, ongeacht het aantal documenten dat u verstuurt en/of het aantal deelnemers die u toevoegt aan uw netwerk;
Flexibiliteit: een oplossing voor eDelivery is interoperabel. Dit houdt in dat bedrijven en organisaties blijven werken met hun eigen, vertrouwde software (eco)systeem, terwijl de daadwerkelijke uitwisseling van de data verloopt via een veilig en gestandaardiseerd protocol van de Europese Unie;
OOTS: eDelivery is het voorkeursprotocol voor OOTS (Once-Only Technical System), het nieuwe kader van de EU voor publieke organisaties om data van burgers op betrouwbare en veilige wijze uit te wisselen, dat eind 2023 van kracht gaat.
Hoe past eDelivery in ons totaalpakket voor digitale handtekeningen en online identificatie?
U gebruikt onze eDelivery oplossing altijd in combinatie met een van van onze overige diensten, zoals bijvoorbeeld digitale handtekeningen (eSignature), digitale zegel (eSeal) of een online identiteitscheck (eID). Op die manier bent u ervan verzekerd dat uw belangrijke documenten, berichten en transacties altijd veilig naar A naar B worden verzonden (en vice versa). Hieronder ziet u hoe wij eDelivery toepassen in ons totaalpakket van digitale vertrouwensdiensten.
1. Versturen
Verzend al uw belangrijke berichten, documenten en transacties veilig naar uw klanten, partners en stakeholders. Dankzij electronic delivery bent u er zeker van dat uw data veilig van A naar B reist.
Wij beveiligen en verzegelen automatisch de inhoud van uw documenten, zodat u zeker weet dat de origine en oorsprong van uw documenten en transacties gewaarborgd is.
Heeft u behoefte om de identiteit van uw geadresseerden betrouwbaar en rechtsgeldig vast te stellen? Dan heeft u ook de optie om onze geavanceerde KYC check (know your customer) toe te voegen.
2. Monitoren
Krijg zorgeloos inzicht in de status van het ondertekenproces bij de ontvangende partij of partijen.
U kunt monitoren of uw belangrijke berichten, documenten en transacties zijn ontvangen, gelezen, geaccepteerd (of juist geweigerd), of de inhoud niet is gewijzigd, etc.
Uiteraard kunnen we bovenstaande gebeurtenissen voorzien van tijdsstempels en geolocaties om de rechtsgeldigheid en veiligheid te vergroten.
Maakt u zich geen zorgen over de toegankelijkheid voor uw klanten, partners en stakeholders: de berichten en bijlagen die u verzendt, kunnen vanaf elk apparaat worden gelezen en ondertekend, zonder daarvoor aparte software of apps te downloaden.
3. Certificeren
AbSign genereert zowel voor het totale ondertekenproces als voor aparte gebeurtenissen binnen het proces (bijv. ontvangen, gelezen, geaccepteerd, etc) veilige en rechtsgeldige certificaten.
Dankzij onze tijdstempels kunt u bovenstaande certificaten (inclusief bijbehorende documenten, berichten en/of transacties) makkelijk archiveren voor uw administratie.
Wij onderhouden deze certificaten altijd, ook wanneer u aanpassingen en overige wijzigingen in uw documenten en/of data doorvoert. Op die manier garanderen wij dat u zorgeloos zakelijke transacties kunt uitvoeren binnen en buiten de EU.
Ben u overtuigd van AbSign als uw partner voor digitale handtekeningen & online identiteitsverificatie?
Waarom kiezen voor AbSign als uw partner in eDelivery oplossingen?
Veiligheid: wij hanteren de nieuwste standaarden op het gebied van veiligheid en versleuteling en zijn tot op het hoogste niveau gecertificeerd onder de strikte wet- en regelgeving van de Europese Unie;
Totaaloplossing: u gebruikt eDelivery makkelijk met onze diensten voor het digitaal ondertekenen en verzegelen van al uw belangrijke documenten, berichten en transacties. Wij zijn momenteel de enige partij in Nederland die alle services onder de eIDAS verordening (wet- en regelgeving van de EU) veilig en rechtsgeldig op het hoogste niveau aanbiedt;
Integratie: wij integreren kosteloos met alle softwarepakketten die u momenteel gebruikt in uw bedrijfsvoering. Op die manier hoeven uw medewerkers geen aanpassingen te maken in hun huidige workflow, terwijl u toch gebruik kunt maken van onze diensten;
Ervaring: AbSign heeft ruim 10 jaar ervaring met klanten over de hele wereld. In deze jaren hebben meer dan 5 miljoen mensen onze dienst gebruikt, zijn er meer dan 30 miljoen documenten rechtsgeldig verzegeld en hebben we meer dan 7 miljoen contracten digitaal ondertekend.
Contact
Bent u op zoek naar een gecertificeerde aanbieder voor electronic delivery? Heeft u vertrouwen in ons als totaaloplossing voor digitale handtekeningen en online identificatie? Neem dan meteen contact op.
AbSign is dé totaaloplossing voor digitale handtekeningen, online identificatie (KYC) en overige vertrouwensdiensten. Wij hebben ruim 10 jaar ervaringen met klanten over de hele wereld en zijn volledig rechtsgeldig binnen en buiten de EU.