De digitale handtekening

Vrijwel alle bedrijven en organisaties in Nederland maken gebruik van software en digitale systemen om hun bedrijfsvoering vorm te geven. Daarom neemt noodzaak om met digitale handtekeningen te werken in een rap tempo toe. Van het verbeteren van uw klantervaring tot aan het aannemen van nieuw personeel: de digitale handtekening is een belangrijke schakel om alles in uw digitale workflow verder te stroomlijnen. AbSign is momenteel de meest geschikte aanbieder van digitale handtekeningen in Nederland, aangezien wij kosteloos met uw huidige digitale workflow integreren en tot op het hoogste niveau gecertificeerd zijn volgens de wet- en regelgeving van de EU. Bent u klaar voor de toekomst door geheel zorgeloos en rechtsgeldig (zakelijke) transacties uit te kunnen voeren in Nederland en binnen de EU? Neem dan meteen contact op.

Een zakenman die een belangrijk document op een tablet ondertekent
Een zakenman die een belangrijk document op een tablet ondertekent

Welke soorten handtekeningen biedt AbSign aan?

Digitale handtekeningen garanderen dat een persoon of organisatie instemt met de inhoud van een bericht, document of transactie. Volgens de strikte wet- en regelgeving van de EU kan dit op drie verschillende niveaus, waarbij alleen de gekwalificeerde digitale handtekening hetzelfde juridische effect heeft als een traditionele ‘natte’ handtekening.

Geavanceerde digitale handtekening

De geavanceerde digitale handtekening is onze meest populaire oplossing. Het garandeert niet alleen een hoge mate van veiligheid en betrouwbaarheid, maar is tevens zeer gebruiksvriendelijk:

  • Stel betrouwbaar de identiteit van de ondertekenende partijen vast (online KYC);
  • Maak gebruik van tweestapsverificatie via email, sms of whatsapp om het proces te beveiligen;
  • Genereer een apart, rechtsgeldig certificaat voor elke belangrijke gebeurtenis in het ondertekenproces (moment van verzenden en ontvangen, lezen van document, accepteren of weigeren van document, etc).

Gekwalificeerde digitale handtekening

De gekwalificeerde digitale handtekening is onze meest veilige oplossing. Het garandeert dezelfde rechtsgeldigheid als een traditionele ‘natte’ handtekening:

  • Gebruik dezelfde opties en functies als een geavanceerde digitale handtekening;
  • Voeg een extra betrouwbaarheidslaag toe door certificaten te genereren vanaf een door de EU erkend- en beveiligd apparaat;
  • Gekwalificeerde digitale handtekeningen zijn uitermate geschikt voor bedrijven en organisaties die werken met zakelijke transacties waar grote sommen geld in omgaan en/of die de hoogste mate van juridische zekerheid nastreven.

Simpele digitale handtekening

De simpele digitale handtekening is onze standaard oplossing. Het grote verschil t.o.v. een geavanceerde handtekening is dat je slechts één certificaat genereert voor het hele ondertekenenproces:

  • Stel betrouwbaar de identiteit van de ondertekenende partijen vast (online KYC);
  • Maak gebruik van tweestapsverificatie via email, sms of whatsapp om het proces te beveiligen;
  • Genereer een certificaat voor het hele ondertekenproces (dus geen apart certificaat per gebeurtenis).

Let op: de markt van digitale handtekeningen en overige vertrouwensdiensten is onderhevig aan strikte wet- en regelgeving vanuit de EU. Zoek daarom altijd naar een aanbieder die volledig gecertificeerd is en ruime ervaring heeft met het integreren van hun diensten in uw huidige digitale workflow. AbSign garandeert digitale handtekeningen van het hoogste niveau: wij onderhouden uw certificaten zolang als dat u klant bij ons bent, voeren updates automatisch door wanneer u wijzigingen aanbrengt in uw contracten en overige documenten én hanteren geen verborgen kosten, nooit!

Overweegt u AbSign als uw partner voor digitale handtekeningen & online identiteitsverificatie?

Hoe werken de digitale handtekeningen van AbSign?

Onze digitale handtekeningen zijn een aanwinst voor uw bedrijf of organisatie. U versnelt niet alleen processen in uw huidige workflow, maar bent ook klaar voor de digitale wet- en regelgeving van de EU. Wij leggen u graag uit hoe onze digitale handtekeningen werken, zodat u zorgeloos en rechtsgeldig zakelijke transacties uit kunt voeren, zowel binnen als buiten Europa.

1. Versturen

  • Verzend al uw belangrijke berichten, documenten en transacties makkelijk naar uw klanten, partners en stakeholders.
  • Wij beveiligen en verzegelen automatisch de inhoud van uw berichten, zodat u zeker weet dat de origine en oorsprong van uw documenten en transacties gewaarborgd is.
  • Heeft u behoefte om de identiteit van uw geadresseerden betrouwbaar en rechtsgeldig vast te stellen? Dan heeft u ook de optie om onze geavanceerde KYC check (know your customer) toe te voegen.

2. Monitoren

  • Krijg zorgeloos inzicht in de status van het ondertekenproces bij de ontvangende partij of partijen.
  • U kunt monitoren of uw belangrijke berichten, documenten en transacties zijn ontvangen, gelezen, geaccepteerd (of juist geweigerd), of de inhoud niet is gewijzigd, etc.
  • Uiteraard kunnen we bovenstaande gebeurtenissen voorzien van tijdsstempels en geolocaties als dit nodig is.
  • Maakt u zich geen zorgen over de toegankelijkheid voor uw klanten, partners en stakeholders: de berichten en bijlagen die u verzendt, kunnen vanaf elk apparaat worden gelezen en ondertekend, zonder daarvoor aparte software of apps te downloaden.

3. Certificeren

  • AbSign genereert zowel voor het totale ondertekenproces als voor aparte gebeurtenissen binnen het proces (bijv. ontvangen, gelezen, geaccepteerd, etc) veilige en rechtsgeldige certificaten.
  • Wij onderhouden deze certificaten altijd, ook wanneer u aanpassingen en overige wijzigingen in uw documenten en/of data doorvoert. Op die manier garanderen wij dat u zorgeloos zakelijke transacties kunt uitvoeren binnen en buiten de EU.

Bent u overtuigd van onze totaaloplossing voor digitale handtekeningen?

Waar kunt u de digitale handtekeningen voor gebruiken?

Van offertes tot aan contracten en van orders tot aan transacties en/of betaalverzoeken: u kunt onze digitale handtekeningen voor praktisch elke denkbare toepassing inzetten. Met onze digitale handtekeningen bespaart u kostbare tijd in uw workflow. Daarnaast bent u verzekerd van een betrouwbare en rechtsgeldige oplossing binnen de strikte wet- en regelgeving van de Europese Unie. Zie hieronder enkele voorbeelden van toepassingen:

Klantzijde

  • Offertes;
  • Contracten;
  • Toestemmingsformulieren;
  • Lease- en huurovereenkomsten;
  • Etc

Bedrijf- en ketenzijde

  • Model- en productreleases;
  • Aanbestedingen;
  • Orderafhandeling;
  • Geheimhoudingsovereenkomsten;
  • Etc

Financieel & Juridisch

  • Betaalverkeer;
  • Belastingen;
  • Verzekeringen;
  • Vaststellingsovereenkomsten;
  • Etc

Contact

Wilt u aan de slag met digitale handtekeningen? Bent u overtuigd van onze oplossingen en de wijze waarop ze uw workflow kunnen verbeteren? Neem dan meteen contact op.

AbSign is dé totaaloplossing voor digitale handtekeningen, online identificatie (KYC) en overige vertrouwensdiensten. Wij hebben ruim 10 jaar ervaringen met klanten over de hele wereld en zijn volledig rechtsgeldig binnen en buiten de EU.