Digitale Handtekening:
Onderteken al uw documenten veilig en online
Digitale Handtekening:
Onderteken al uw documenten veilig en online
Introductie
Bijna alle bedrijven en organisaties in Nederland maken gebruik van software en digitale systemen om hun bedrijfsvoering te optimaliseren. Door het gebruik van digitale handtekeningen kunt u verschillende processen binnen uw digitale workflow efficiënter maken, zoals het verbeteren van uw klantbeleving of het aannemen van nieuw personeel. AbSign is een zeer geschikte aanbieder van digitale handtekeningen, omdat we naadloos integreren met uw huidige digitale workflow en voldoen aan de hoogste EU-wetgeving. Wilt u klaar zijn voor de toekomst en zorgeloos en rechtsgeldig (zakelijke) transacties uitvoeren in Nederland en binnen de EU? Neem dan nu contact met ons op.
Wat is de meest geschikte digitale handtekening voor uw organisatie?
Met digitale handtekeningen wordt gegarandeerd dat een persoon of organisatie akkoord gaat met de inhoud van een bericht, document of transactie. Er zijn drie niveaus van digitale handtekeningen, die allemaal voldoen aan de strikte wet- en regelgeving van de EU. De gekwalificeerde digitale handtekening heeft hetzelfde juridische effect als een traditionele ‘natte’ handtekening.
Simpel
Onze standaardoplossing voor digitale handtekeningen is de eenvoudige handtekening. Het belangrijkste verschil met de geavanceerde handtekening is dat er slechts één certificaat nodig is voor het gehele ondertekeningsproces.
Geavanceerd
Onze meest populaire oplossing is de geavanceerde digitale handtekening. Deze biedt niet alleen een hoge mate van veiligheid en betrouwbaarheid, maar is ook zeer gebruiksvriendelijk.
Gekwalificeerd
Onze meest veilige oplossing is de gekwalificeerde digitale handtekening, die dezelfde rechtsgeldigheid garandeert als een traditionele ‘natte’ handtekening.
In de markt van digitale vertrouwensdiensten gelden strikte wet- en regelgeving vanuit de EU. Daarom is het belangrijk om altijd een aanbieder te kiezen die volledig gecertificeerd is en werkt volgens de richtlijnen van eIDAS en het gebruik van eSignatures ondersteunt. Wij garanderen digitale handtekeningen van het hoogste niveau, onderhouden uw certificaten gedurende uw klantschap bij ons en hanteren geen verborgen kosten.
Wilt u weten welke digitale handtekening de grootste impact heeft op uw organisatie?
Uit welke 3 stappen bestaat het ondertekenproces?
Met onze digitale handtekeningen haalt u een waardevolle toevoeging in huis voor uw bedrijf of organisatie. Niet alleen versnelt u daarmee uw huidige workflow, maar u voldoet ook aan de strenge digitale wet- en regelgeving van de EU. Graag lichten wij u uitgebreid toe hoe onze digitale handtekeningen werken, zodat u zonder zorgen rechtsgeldige zakelijke transacties kunt uitvoeren, zowel binnen als buiten Europa.
Versturen
Verstuur eenvoudig al uw belangrijke berichten, documenten en transacties naar uw klanten, partners en stakeholders. Wij zorgen ervoor dat de inhoud van uw berichten automatisch wordt beveiligd en verzegeld, zodat u er zeker van kunt zijn dat de authenticiteit en oorsprong van uw documenten en transacties zijn gewaarborgd.
Als u de identiteit van uw ontvangers betrouwbaar en rechtsgeldig wilt verifiëren, bieden wij ook een geavanceerde KYC-check (Know Your Customer) als optie aan.
Monitoren
Met onze dienst kunt u eenvoudig de status van het ondertekenproces bij de ontvangende partij of partijen monitoren. Zo blijft u zorgeloos op de hoogte of uw documenten zijn ontvangen, gelezen, geaccepteerd of geweigerd, en of de inhoud ongewijzigd is gebleven.
Indien nodig, kunnen we de bovengenoemde gebeurtenissen voorzien van tijdsstempels en geolocaties voor maximale transparantie en zekerheid.
Certificeren
Met AbSign kunt u veilige en rechtsgeldige certificaten genereren voor zowel het totale ondertekenproces als voor afzonderlijke gebeurtenissen binnen het proces, zoals ontvangen, gelezen en geaccepteerd.
Wij onderhouden deze certificaten altijd, zelfs als u wijzigingen aanbrengt in uw documenten en/of gegevens. Zo kunt u zorgeloos zakelijke transacties uitvoeren binnen en buiten de EU, met de garantie dat de certificaten up-to-date zijn en voldoen aan de vereiste beveiligingsstandaarden.
Positieve klantervaring
U hoeft zich geen zorgen te maken over de toegankelijkheid voor uw klanten, partners en stakeholders. Uw berichten en bijlagen kunnen namelijk vanaf elk apparaat worden gelezen en ondertekend, zonder dat daarvoor aparte software of apps nodig zijn.
Wilt u aan de slag met digitale handtekeningen binnen uw organisatie?
Waar kunt u onze handtekeningen voor gebruiken?
Onze oplossing is geschikt voor vrijwel alle soorten documenten, van offertes en contracten tot orders, transacties en betaalverzoeken. Het gebruik van onze digitale handtekeningen zorgt voor een snellere verwerking van documenten in uw workflow en biedt u de zekerheid van een betrouwbare en wettelijk geldige oplossing die voldoet aan de strikte wet- en regelgeving van de Europese Unie. Hieronder vindt u enkele voorbeelden van toepassingen:
Klanten
Met onze oplossing kunnen uw klanten eenvoudig alle belangrijke documenten ondertekenen, zoals offertes, contracten (zoals arbeidsovereenkomsten en aannemingsovereenkomsten), toestemmingsformulieren (bijv. voor medische behandelingen of onderzoek) en lease- of huurovereenkomsten. Het gebruik van onze oplossing biedt niet alleen gemak, maar ook snelheid en veiligheid bij het ondertekenen van documenten.
Businesspartners
U kunt digitale handtekeningen gebruiken voor model- en productreleases om de rechten van de betrokken partijen te beschermen en toestemming voor het gebruik van het model of product te bevestigen. Daarnaast zijn digitale handtekeningen ook geschikt voor aanbestedingen, orderafhandeling en geheimhoudingsovereenkomsten, waarbij het bijdraagt aan een veilig, vlot en efficiënt proces.
Financieel
Digitale handtekeningen zijn gunstig voor de financiële sector, vooral bij betaalverkeer om fraude en fouten te voorkomen. Ook verzekeringen profiteren ervan, omdat digitale ondertekening van verzekeringspolissen en claims tijd bespaart en papierwerk vermindert. Ook vaststellingsovereenkomsten kunt u digitaal ondertekenen, waardoor geschillen en claims zonder tussenkomst van een rechter kunnen worden opgelost en snelheid en zekerheid voor alle partijen worden geboden.
Wilt u meer weten over de mogelijke toepassingen voor digitale handtekeningen?